Sana Büyük Bir Sır Söyleyeceğim


Sana büyük bir sır söyleyeceğim

Zaman sensin

Zaman kadındır ister ki hep okşansın
 
Diz çökülsün hep


Dökülmesi gereken bir giysi gibi ayaklarına.


Bir taranmış


Bir upuzun saç gibi zaman


Soluğun buğulandırıp sildiğin ayna gibi.


Zaman sensin, uyuyan sen


Şafakta ben uykusuz seni beklerken


Sensin gırtlağıma dalan, bir bıçak gibi...


Ah bu söyleyemediğim işkencesi hiç geçmeyen zamanın


Bu mavi çanaklarda kan gibi


Durdurulmuş zamanın işkencesi


Ah bu daha beter işkence hiç mi hiç giderilmemiş istekten


Bu göz susuzluğundan sen yürürken odada


Bense bilirim büyüyü bozmamak gerektiğini


Daha beter seni kaçak


Seni yabancı bilmekten


Aklın ayrı bir yerde gönlün ayrı bir yüzyılda kalmaktan



Tanrım ne ağırdır sözcükler


Asıl demek istediğim bu.






Hazzın ötesinde sevgim


Hiç bir zararın erişemeyeceği yerde bugün


Sevgim


Sen ki benim saat-şakağımda vurursun


Boğulurum soluk alıp vermesen


Tenimde bir duraksar ve yerleşir adımın.


......






Sana büyük bir sır söyleyeceğim


Korkuyorum senden


Korkuyorum yanın sıra gidenden pencerelere doğru akşam üzeri


El kol oynatışından söylenmeyen sözlerden


Korkuyorum hızlı ve yavaş zamandan


Korkuyorum senden.






Sana büyük bir sır söyleyeceğim


Kapat kapıları


Ölmek daha kolaydır sevmekten


Bundandır işte benim yaşamaya katlanmam


Sevgilim.


Louis Aragon







Popüler Yayınlar