Dövüş Kulübü'ndeki Akıl Defteri ya da tam tersi !


İzlediğim bazı filmleri yeniden izlemek ister canım bazen, bazen şartlar yeniden izlemeyi gerektirir. Bu haftasonu da tatili fırsat bilip güzel filmlerle kendimi eğlendirmek istedim. Önce Akıl Defteri'ni (Memento), sonra Dövüş Kulübü'nü (Fight Club) yeniden izledim. Ruhum o harika kurguların içinde huzursuzlandı ve aklımda dönüp duran soru işaretlerinin çengelleri yine içimde oraya buraya batmaya başladı. Seviyorum beni böyle yapan filmleri...

Filmlerle ilgili yorumlarımı geniş olarak belki başka bir zaman yazarım ancak enteresan bir konu var hemen yazmak istediğim. Bilinçaltımın dürtüklemesiyle enteresan bir şekilde farkettim ki Akıl Defteri'ndeki Teddy ile Dövüş Kulübü'ndeki Marla'nın telefon numaraları aynı ! (555 0134 ). Filmleri izlediyseniz bilirsiniz telefon numaralarının göründüğü kısımlar kısacık süren sahneler. Ama Marla'nın numarasını görünce, "Ben bu numarayı bir yerden hatırlıyorum" dedim. Öyle de çıktı, yaklaşık bir saat kadar önce izlediğim sahnelerden birinde bir fotoğrafın altında yazıyordu bu numara! Aradım buldum, gerçekten öyleydi. Bir gönderme mi, bir tesadüf mi bilemiyorum... Baktım internette de bu numarayla ilgili özel bir bilgi yok, hani öyle standart bir numara falansa bu durumun  pek bir anlamı yok tabii. Ancak öyle bir bilgiye de ulaşmadım. 

Bu durum eğer göndermeyse yerinde, tesadüfse ilginç bir tesadüf gerçekten.


 








Ayrıca Dövüş Kulübü'nde daha önce izlediğimde çok ilgimi çekmeyen "IKEA evimizin her şeyi" konusu, bu izlediğimde fazlasıyla dikkatimi çekti, sanırım IKEA evimin pek çok şeyi olduğundan...

Popüler Yayınlar